مقدمه:

حتی اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید که علاقه ای هم به گسترش زیاد برند تجاری تان ندارید، اما به هر حال حتما به یک وبسایت نیاز دارید. ما در مقاله ده دلیل برای اینکه چرا کسب و کار شما نیاز به یک وبسایت دارد قصد داریم به ده تا از دلایل موجهی که می توانند شما را به داشتن یک وبسایت برای کسب و کارتان ترغیب نمایند بپردازیم.

این روزها ساختن یک وبسایت تجاری یا فروشگاه تجارت الکترونیک از هر زمانی به صرفه تر است. زیرا هزینه مالی زیادی ندارد، با وجود شرکت ها و توسعه دهندگان بسیار و همچنین قابلیت های ارائه شده برای مدیریت دیداری وبسایت با کمترین نیاز به دانش کد نویسی برای مدیران وبسایت ها توسط سیستم های مدیریت محتوا کار ساخت و مدیریت وبسایت بسیار آسان شده است.

فعالیت فروشگاه اینترنتی شما بر خلاف محیط فیزیکی کسب و کارتان محدود به ساعات خاصی از روز نیست و در تمامی ساعات شبانه روز می تواند فعالیت داشته باشد همچنان که می تواند محدود به محدوده جغرافیایی خاصی هم نباشد. همچنین داشتن یک وبسایت یا فروشگاه تجاری یکی از بهترین ابزارهای رایگان تبلیغات است.

داشتن یک وبسایت برای کسب و کار تنها مربوط به فروش محصولات و خدمات شما نمی شود بلکه همچنین به فراهم آوردن هر چیزی با ارزشی برای مشتریان بالقوه نیز مربوط است.

شاید از خود بپرسید با وجود تعداد بسیار زیاد خدمات آنلاین با قیمت های پایین، دلیلی برای اینکه کسب و کارتان را وارد فضای آنلاین کنید یا کسب و کار آنلاینی راه اندازی کنید وجود ندارد. شاید هنوز درباره اینکه داشتن یک وبسایت چطور می تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند سوالات زیادی دارید و از آن مطمئن نیستید. به همین خاطر ما در مقاله ده دلیل برای اینکه چرا کسب و کار شما نیاز به یک وبسایت دارد قصد داریم شک شما را برای راه اندازی وبسایت تان رفع نمائیم.

۱٫مشتریان تان از شما انتظار دارند که وبسایت داشته باشید.

اگر این تنها دلیل این لیست بوده باشد، خود به تنهایی داشتن یک وبسایت را توجیه می نمود. درباره آن فکر کنید. آیا خودتان به کسب و کاری که حتی یک وبسایت ندارد اعتماد می کنید؟ اگر یک وبسایت تجاری ندارید، مشتریان دیجیتالی و عجول امروزی ممکن است در جای دیگری دنبال محصول یا خدمت مورد نیاز خود بگردند.

۲٫ داشتن وبسایت یک اعتبار اجتماعی برای شما ایجاد می کند.

نود درصد از مشتریان ادعا می کنند که مطالعه مرورهای آنلاین تصمیم آنها را در مورد خرید یک محصول یا خدمت تحت تأثیر قرار می دهد. شما می توانید به سایت های مروری همچون Yelp و FourSquare برای میزبانی مرورها برای برندتان تکیه کنید، اما با داشتن وبسایت خودتان در واقع با یک تیر دو نشان را هدف قرار می دهید.

بیشتر بخوانید:  نصب محیط توسعه یکپارچه PHP

از آنجا که خریداران بالقوه هم اکنون هم به صورت آنلاین در پی محصولات و خدمات شما هستند، داشتن تأییدیه ها و رضایت مشتریان کنونی تان در وبسایت یکی از بهترین راه ها برای ترغیب این مشتریان بالقوه به انجام خرید است.

۳٫ اتفاقات را خودتان کنترل می کنید.

این حقیقت دارد که شما نمی توانید آنچه دیگران درباره شما در کانال های رسانه های اجتماعی می گویند را کنترل کنید، اما می توانید بوسیله ایجاد داستان خودتان از طریق یک وبسایت تجاری ادراک عمومی را تحت تأثیر قرار دهید.

یک وبسایت شرکتی به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا پیامشان، مأموریتشان و شخصیت و هویتشان را در مقابل مخاطب هدفشان، بسیار سریعتر از چاپ تبلیغات یا ارسال کند بروشورها، به نمایش بگذارند.

بعلاوه، آیکون های اجتماعی ارتباطی فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و دیگر پلتفرم های شبکه ای کار اشتراک گذاری محتوای تان را برای آن دسته از بازدیدکنندگان تان که آنها را دوست دارند ممکن می سازد.

۴٫ تبلیغ انفجاری

زمانی که از یک ابزار سایت ساز رایگان همچون وردپرس استفاده می کنید، شرکت تان را در موقعیت دستیابی به هزاران مشتری بالقوه، با صرف زمان و هزینه مالی بسیار کمتری نسبت به ارسال بروشورهای تبلیغاتی از طریق روش های پست سنتی، قرار می دهید.

۵٫ به مهارت های فنی و برنامه نویسی خیلی زیادی نیاز ندارید.

از آنجا که وردپرس و تعدادی از دیگر پلتفرم های ساخت وبسایت دوره های آموزش آنلاینی و حمایت هایی از طریق جوامع مجازی شان ارائه می دهند، تقریبا هر کسی که دانشی در کار با اینترنت و نرم افزار های تحت وب مربوط به ساخت وبسایت دارد می تواند کارهای مقدماتی ایجاد وبسایت و اجرای آن را انجام دهد. هر چند کار ویرایش قالب ها و مدیریت وبسایت از جمله بالا بردن دسترس پذیری آن در موتورهای جستجو و سایر امور روزمره مروبطه کاری است که نیاز به دانش فنی لازم در هر کدام از بخش های مذکور دارد.

۶٫ همه رقبای شما دارای وبسایت شرکتی هستند.

مصرف کنندگان روند خریدشان را معمولا با جستجو و دریافت پیشنهادات خرید از طریق همسالان و بیشتر در ارتباطات اجتماعی مجازی آغاز می کنند.

مطالعات صورت گرفته در این زمینه نشان می دهند هر باری که یک مصرف کننده فکری در رابطه با خرید آنچه نیاز دارد یا می خواهد در سر دارد، شروع به جستجوی آن محصول یا خدمت به طرق مختلف می نماید؛ که بر اساس این تحقیقات ۷۲ درصد از آنها از طریق اینترنت این جستجو را را برای یافتن توضیحات، ویژگی ها و نحوه استفاده از محصول یا خدمت مورد نظرشان انجام می دهند.

بیشتر بخوانید:  راهنمایی برای بهبود رتبه الکسای سایت

همچنین مورد بسیار مهم در این نوع جستجو مطالعه نظرات استفاده کنندگان قبلی راجع به آن محصول یا خدمت است که ما در مقاله ای مجزا در همین وبسایت به آن پرداخته ایم که از اینجا می توانید آن مطلب را نیز مشاهده نمائید.

بنابراین اگر هنوز برای کسب و کارتان وبسایتی ندارید یعنی اینکه در فضای اینترنت در حال رقابت با رقبایتان نیستید؛ فضایی که طبق مطالب مذکور در بالا رفتار خرید حداقل ۷۲ درصد از کل خریداران را کنترل می نماید. و اگر در این فضای با چنین قابلیت عظیمی در حال رقابت به رقبایتان نباشید بدین معناست که بازار کسب و کارتان و مشتریان بالفعل و بالقوه خود را به رقبایتان واگذار نموده اید و بازی را به آنها باخته اید.

۷٫ با داشتن وبسایت هیچگاه علامت “بسته است” در پشت دفتر یا ویترین مغازه شما نخواهد بود.

هیچکس نمی خواهد تا ساعت ۳ صبح به کار مشغول باشد اما برخی مردم حتی در همان ساعت هم می خواهند خرید کنند یا تنها چنین ساعاتی برای خرید وقت دارند. داشتن یک وبسایت تجاری یا فروشگاه اینترنتی بدین معناست که می توانید محصولات یا خدمات خود را در هر زمانی به فروش برسانید و نه فقط بین ساعات ۹ صبح تا ۵ عصر که معمولا ساعات کار رسمی سنتی است.

همچنین وسعت دامنه جغرافیایی محیط فروشتان از خیابان یا محله ای که هستید به کل یک کشور و حتی کل جهان گسترده خواهد شد. یک فروشگاه آنلاین می تواند به معنای افزایش قابل توجهی در فروش باشد. به خصوص وقتی به افزودن مشتریان دیگری که در محدوده جغرافیایی محیط فیزیکی کسب و کارتان نیستند، به لیست مشتریانتان فکر می کنید.

حضور آنلاین شما همچنین از کمپین های بازاریابی، خدمات پس از فروش به مشتریان، ایجاد ارتباط با مشتریان، شناساندن نشان تجاری و تقریبا هر مؤلفه دیگری از روند کسب و کار هم حمایت می کند.

ترکیب نمودن وبسایت تان با ابزارهای بازاریابی همچون بازاریابی ایمیلی، در دستیابی به مشتریان جدید و گسترش کسب و کارتان به شما کمک می نماید.

۸٫ کسب و کارتان در نتایج موتور جستجوی گوگل نمایش داده خواهد شد.

این مطلب را در نظر داشته باشید که ۸۱ درصد از مصرف کنندگان جستجوی آنلاینی را پیش از اقدام به خرید محصول یا خدمتی انجام می دهند. این بدین معناست که آنها در موتور جستجوی گوگل یک یا تعداد بیشتری کلید واژه را تایپ می کنند به عنوان مثال عبارت “بهترین کفش چرمی”، یا اگر می دانند دقیقا چه می خواهند ممکن است تایپ کنند “صنایع کفش چرم زنانه ایرانی در اصفهان”.

بیشتر بخوانید:  کارآفرینی و نوآوری های فناوری اطلاعات

اگر شما یک برای کسب و کارتان وبسایتی نداشته باشید، شانس نمایش محصولات و خدمات تان در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) از جمله گوگل که بیشترین جستجو از طریق آن انجام می گیرد صفر خواهد بود. اما اگر وبسایت داشته باشید می توانید آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کرده و ارتقا دهید؛ در نتیجه شانستان را برای نمایان شدن در صدر نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو افزایش می دهید و بازدید بیشتری از مشتریان بالقوه دریافت می کنید.

کلمات کلیدی پر استفاده، توضیحات بنیادین و عناوین تنها برخی از چیزهایی هستند که می توانید در وبسایت تان برای بهبود بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو (SEO) شخصی سازی نمائید.

۹٫ یک مرکز مراجعه برای کارکنان تان ایجاد کنید.

وبسایت تجاری شما علاوه بر کمک نمودن به مشتریان تان، می تواند برای کارمندانتان هم سودمند باشد.

برای این کار می توانید در وبسایت تان یک صفحه اورفان، (صفحه ای که در هیچ جای وبسات تان نمایش داده نمی شود بنابراین نمی تواند یافت شود مگر اینکه شخصی آدرس مستقیم آن صفحه را در نوار آدرس وارد کند) حاوی ویدیوهای سلف-سرویس، مواد آموزشی یا حتی فرم های داخلی برای کمک به تیمتان در یادگیری هر آنچه که برای انجام برنامه کاری شان به آن نیاز دارند، ایجاد نمائید.

۱۰٫ ویترین نمایش محصولات و خدماتتان

با داشتن وبسایت نه تنها می توانید محصولاتتان را نمایش دهید یا خدماتتان را با ارائه جزئیات مربوطه همراه با تصاویر زیبا عرضه نمائید بلکه می توانید آموزش های ویدیویی کوتاه یا فایل های آموزشی PDF قابل دانلود برای مشتریانتان فراهم نمائید تا به ایشان اطمینان دهید جایی که مراجعه نموده اند، یعنی وبسایت شما، بهترین جایی است که می توانند محصول یا خدمت مورد نظرشان را تهیه نمایند.

برای ساخت و راه اندازی یا مدیریت وبسایتتان نیاز به کمک دارید؟

اگر هنوز برای کسب و کارتان وبسایتی نساخته اید یا برای مدیریت وبسایتتان نیاز به کمک دارید در جای درستی قرار دارید زیرا شرکت “آبتین ارتباط ایرانیان” یعنی مالک همین وبسایتی که در حال مطالعه این مطلب در آن هستید با مدیریت اینجانب “سیامک قربانی پور” دقیقا در همین زمینه مشغول خدمت رسانی به علاقه مندان می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با اطلاعات تماس ارائه شده در پایین همین صفحه تماس برقرار نمائید و یا به صفحه ارتباط با ما سری بزنید (رفرنس).


سیامک قربانی پور

سیامک قربانی پور هستم؛ مدیر عامل شرکت "آبتین ارتباط ایرانیان"؛ دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات. موضوع فعالیت شرکت ما به شماره ثبت 1050، برنامه نویسی، طراحی وبسایت و شبکه های کامپیوتری هست. از سال 94 تا 96 به مدت دو سال مشاور مرکز رشد و کسب و کار پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری بودم اما الان کسب و کار خودم رو در زمینه برنامه نویسی و طراحی وبسایت دارم. همچنین در زمینه مسائل کسب و کاری به علاقه مندان مشاوره هایی رو ارائه می دهم و مطالبی رو در این زمینه خصوصا در مورد کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این وبسایت منتشر می کنم.

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.