مقدمه:

این یک واقعیت به طور گسترده ای شناخته شده است که کارآفرینان و فناوری اطلاعات (IT) تبدیل به ستون فقرات اقتصاد جهانی شده اند. نفوذ روزافزون فناوری اطلاعات در جامعه و در بیشتر صنایع / کسب و کارها و نیروهای متحد کارآفرینی، نوآوری و فناوری اطلاعات در اقتصاد مبتنی بر دانش، نیازمند یک انجمن برجسته و معتبر برای انتشار نتایج تحقیق مرزی در مورد کارآفرینی، نوآوری و فناوری اطلاعات از منظر بین المللی است. بنابراین هدف اصلی کتاب کارآفرینی و نوآوری های فناوری اطلاعات ارائه و بررسی روند و تغییرات موجود در طبیعت، روند و عمل کارآفرینی و نوآوری در توسعه، پیاده سازی و استفاده از فناوری اطلاعات است.

مفهوم کارآفرینی

در تعریف کارآفرینی و نوآوری در ادبیات موجود هیچ توافقی وجود ندارد (ژائو، ۲۰۰۶). برخی مطالعات با بررسی شخصیت و روانشناسی کارآفرینان و نوآوران، کارآفرینی و نوآوری را مورد بررسی قرار داده اند (Littunen، ۲۰۰۰؛ Caird، ۱۹۸۸؛ Casson، ۱۹۸۲). دیگران از ماهیت کارآفرینی و نوآوری در سازمان ها سخن گفته اند (گافین و پفیفر، ۱۹۹۹؛ مارتین، ۱۹۹۴).

    “کارآفرینی، در باریک ترین معنا، شامل گرفتن ایده ها، تبدیل آنها به محصولات و یا خدمات و سپس ایجاد یک سرمایه گذاری برای فرستادن محصول به بازار است” (جانسون، ۲۰۰۱، ص ۱۳۸). یک روند قابل توجه در مطالعه کارآفرینی در سال های اخیر از موضوع کسب و کار کوچک به نفع مفهوم کارآفرینی دور بوده است (Cornwall & Perlman، ۱۹۹۰، Chell، ۲۰۰۱). کتاب این روند را با تاکید بر مفهوم خود کارآفرینی، به جای شخصیت یا روانشناسی کارآفرینان کوچک، نشان می دهد.

    کارآفرینی رفتار سازمانی را نشان می دهد. عناصر کلیدی کارآفرینی عبارتند از ریسک پذیری، پیشگیری و نوآوری (میلر، ۱۹۸۳). با این حال، سلین و کوین (۱۹۹۰، ص ۴۳) استدلال کرده اند که این سه عنصر به تنهایی برای تأمین موفقیت سازمانی کافی نیست. آنها معتقد بودند که “یک شرکت موفق نه تنها درگیر رفتارهای مدیریتی کارآفرینانه است، بلکه دارای فرهنگ و ساختار سازمانی مناسب برای حمایت از چنین رفتارهایی است”. این کتاب روش مشابهی را پذیرفته و کارآفرینی را به عنوان رفتار سازمانی مرتبط با تغییر و نوآوری معرفی می کند.

    لازم به ذکر است که کارآفرینان از صاحبان کسب و کار کوچک متفاوت هستند. گارلند و همکاران (۱۹۸۴) و استورات و همکاران (۱۹۹۸) معتقد بودند که صاحبان کسب و کارهای کوچک در ابتدا تأمین درآمد برای برآورده ساختن نیازهای فوری خود و اینکه معمولا در نوآوری شرکت نمی کردند را در نظر داشتند، در حالی که کارآفرینان انگیزه های بالاتری در موفقیت و ریسک پذیری و تمایل به نوآوری و تغییر داشتند. این کتاب چشم انداز مربوطه را در بحثی استدلال می کند که کارآفرینی و نوآوری در توسعه، پیاده سازی و استفاده از فناوری اطلاعات به طور متقارن و مکمل یکدیگرند.

مفهوم نوآوری

برای بیش از نیم قرن، تحقیق و توسعه (R&D) با نوآوری های تکنولوژیکی مرتبط بوده است (Miller & Morris، ۱۹۹۹). اما اختراع تعریف ظریف تری از نوآوری است. دراکر (۱۹۹۴) معتقد است که هفت منبع اصلی فرصت برای نوآوری وجود دارد. تنها یکی از این ها مربوط به اختراع چیزی جدید است. بنابراین نوآوری بیش از اختراع است و لازم نیست که فنی باشد. نمونه های متعددی از نوآوری های اجتماعی و اقتصادی وجود دارد (Drucker، ۱۹۹۴). نوآوری یک نظریه یا مفهوم طراحی است که سنتز دانش و تکنیک های موجود را برای ارائه مبانی نظری برای یک مفهوم جدید ممکن می کند (Sundbo، ۱۹۹۸؛ Bright، ۱۹۶۹). بنابراین نوآوری دارای جنبه های بسیاری است و چند بعدی است. ابعاد مهم نوآوری را می توان به صورت دوگانگی بیان کرد: (i) رادیکال در برابر افزایشی؛ (ii) محصول در مقابل فرآیند؛ و (iii) اداری در مقابل تکنولوژی (کوپر، ۱۹۹۸).

    در این کتاب، نوآوری به طور گسترده تعریف شده است که شامل فناوری اطلاعات و محصولات جدید، فرآیندهای جدیدی از جمله کسب و کار، فرایندهای مدیریتی و تولید، خدمات جدید (از جمله استفاده های جدید از فناوری اطلاعات و سایر محصولات ارائه شده، فرآیندها و خدمات)، اشکال جدید سازمان، بازارهای جدید و توسعه مهارتهای جدید و سرمایه انسانی می شود.

انطباق آن با مشارکت و نوآوری

مطالعات نشان می دهد که صنایع و کسب و کار با توجه به عملکرد فناوری اطلاعاتشان قابل توجهات متفاوتی هستند. بر اساس یک مطالعه از مک کینزی، “پس از صرف ۷٫۶ میلیارد دلار در فناوری اطلاعات بین ۱۹۹۵ و ۲۰۰۰، صنعت مسکن بدون افزایش درآمد و بدون افزایش بهره وری قابل توجهی این سال ها را گذراند” (نقل قول در کینگ، ۲۰۰۷، P2). برعکس، برخی از بنگاهها و صنایع در بهبود بهره وری از طریق فناوری اطلاعات و دستیابی به جریانهای جدید درآمد و مزیت رقابتی (King، ۲۰۰۷) بهبود قابل توجهی دارند. اگر چه عوامل متعددی در موفقیت و شکست فناوری اطلاعات و سرمایه گذاری و عملکرد وجود دارد، اما به هر حال کارآفرینی و نوآوری نقش کلیدی در هدایت موفقیت دارند. افزایش هزینه های فناوری اطلاعات، عملکرد برتر در بهره وری و سودآوری را در صورت عدم وجود ظرفیت کارآفرینی برای شناسایی و به دست آوردن فرصت های بازار و عدم استفاده نوآورانه از فناوری اطلاعات، تضمین نمی کند. یکپارچه سازی کارآفرینی، نوآوری و فناوری اطلاعات، فرصت های جدید و چالش هایی برای مدیران امروز برای به دست آوردن مزیت رقابتی در این جهان دیجیتالی و دینامیک ارائه می دهد.

    این کتاب در رابطه با تعاملات و رابطه های کارآفرینی، نوآوری و فناوری اطلاعات در هر دو سطح کلان است که به هدایت گران مگا محیطی کارآفرینی، نوآوری و فناوری اطلاعات و همچنین سطح میکروتیکی مربوط می شود که در مورد عوامل متمرکز بر عملکردهای این سه مورد است. این کتاب به طور کامل نشان می دهد که موفقیت های کسب و کار به طور ترکیبی از کارآفرینی، نوآوری و فناوری اطلاعات پیوند خورده است و این سه عامل و عوامل اصلی پایداری کسب و کار هستند. این کتاب خوانندگان را به فصل های مبتنی بر تحقیق جامع و دقیق در حوزه های علمی ارجاع می دهد. این کتاب به کارآفرینان، مدیران و سایر متخصصان کمک خواهد کرد تا راهکارهای موثر و برنامه های تجاری را در توسعه، پیاده سازی و استفاده از فناوری اطلاعات طراحی و اجرا کنند. این کتاب بینشی جامع در مورد مسائل حیاتی در برنامه های کاربردی فناوری اطلاعات در طیف گسترده ای از صنایع و در مناطق مختلف جغرافیایی سراسر جهان را فراهم می کند. علاوه بر این، به عنوان کتاب بر اساس هر دو تحقیق تجربی و نظری، آن را می توان یک منبع غنی و ارزشمند برای محققان و دانشجویان در زمینه های مورد مطالعه ذکر نمود.

بیشتر بخوانید:  اقتصاد کارآفرینی

سازمان کتاب

کتاب حاوی ۲۳ فصل است که به شش بخش بر اساس موضوعات غالب هر فصل تقسیم شده است. قسمت اول، که شامل سه فصل است، برخی از تازه ترین تحقیقات در زمینه نوآوری های فناوری اطلاعات را ارائه می دهد. این بخش ایجاد و ترقی برخی از مسائل کلیدی در توسعه و استفاده از فناوری های نوآوری را در زیر نشان می دهد.

فصل ۱ مفهوم اطلاعات محیطی (AMI)، یک مفهوم جدید در زمینه فناوری اطلاعات را از دیدگاه توسعه سیستم در محیط تولید معرفی می کند. برای ایجاد یک محیط AmI احتیاج به استفاده از ترکیبی از فن آوری ها است. محیط AmI را می توان از طریق استفاده از کامپیوتر هایی که به اشیاء روزمره و از طریق استفاده از ارتباطات بی سیم در آنها تعبیه شده اند، فعال نمود. تعامل بین این دستگاه های جاسازی شده و کاربر انسانی از طریق پیشرفت ها در زمینه تعاملات طبیعی بهبود می یابد.

    فصل ۲ با تمرکز بر قابلیت همکاری و ارائه یک مفهوم به منظور سرعت بخشیدن به نوآوری های مشترک محصولات و خدمات در زیرساخت های معنایی باز پرداخته است. این شامل شناسایی محدوده های راه حل و شرکای نوآوری است. چالش عملیاتی، چگونگی تقسیم الزامات در محدوده های شرکت های مختلف در شاخه های مختلف و نقش های مختلف در شبکه ارزش و نوآوری است. همچنین چالش در مورد چگونگی مدیریت فن آوری های در حال تحول برای برآوردن انتظارات موجود و آینده مشتریان است.

    فصل ۳ طراحی سایت گردشگری میراث گردشگری را ارائه می دهد. تجزیه و تحلیل فاکتور برای شناسایی چگونگی گروه بندی ابزارهای ناوبری استفاده می شود. تجزیه و تحلیل همبستگی علاوه بر شناسایی روش های گروه بندی قابلیت های ناوبری برای اثبات تصمیم گیری. تجزیه و تحلیل آماری به پشتیبانی از اطمینان از داده های مورد استفاده در مطالعه پشتیبانی می کند. مثال هایی در مورد چگونگی عملکرد ناوبری پورتال میراث می توان به عنوان صفحات پورتال لایه ای سلسله مراتبی توسعه داد. علاوه بر این، نقشه ادراکی طرح و مجاورت ویژگی های پورتال را نشان می دهد.

    فصل ۳ طراحی وب-پورتال گردشگری میراث فرهنگی را ارائه می دهد. تجزیه و تحلیل فاکتور برای شناسایی چگونگی گروه بندی ابزارهای ناوبری استفاده می شود. تجزیه و تحلیل همبستگی علاوه بر شناسایی روش های گروه بندی قابلیت های ناوبری برای اثبات تصمیم گیری را نیز ارائه می دهد. تجزیه و تحلیل آماری از قابلیت اطمینان داده های مورد استفاده در مطالعه پشتیبانی می کند. مثال هایی در مورد چگونگی عملکرد ناوبری پورتال میراث را می توان به عنوان صفحات پورتال لایه ای سلسله مراتبی توسعه داد. علاوه بر این، نقشه ادراکی طرح و مجاورت ویژگی های پورتال را نشان می دهد.

قسمت دوم، پیگیری مدیریت نوآوری در مدیریت IT و شرکت های فناوری اطلاعات است. در دنیای کسب و کار امروز، اکثر سازمان ها به فناوری اطلاعات برای فعالیت های روزمره و دستیابی به استراتژی های آینده وابسته هستند. با این حال، رکورد ابتکارات فناوری اطلاعات در بسیاری از سازمان ها قوی نیست، و بسیاری از شکست ها – به ویژه در مقایسه با نتایج که برای آنها در نظر گرفته شده بود- ثبت شده است.

    فصل ۴ نگاهی اجمالی به اهمیت مدیریت خوب شرکت در فناوری اطلاعات برای موفقیت سرمایه گذاری فناوری اطلاعات است. این فصل روش ها و چارچوب هایی را برای مدیریت موثر فناوری اطلاعات در صنعت و کسب و کار بررسی می کند. با استفاده از روش تحقیق مخفی بررسی و مصاحبه، ۲۰ نفر از مدیران عضو هیئت مدیره و مدیران ارشد آشنا به مدیریت فناوری اطلاعات مورد بررسی و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان می دهد که نیاز و فرصت برای بهبود در مدیریت فناوری اطلاعات وجود دارد و در اکثر سازمان ها استاندارد استرالیا AS8015-2005 – پایه ای قوی برای چنین بهبودی فراهم می کند.

    فصل ۵ یک چارچوب سنجش عملکرد برای SME ها به طور خاص در صنعت فناوری اطلاعات بر اساس نظریه سیستم و مدل تعالی کسب و کار برای پر کردن شکاف دانش در زمینه مطالعه، توسعه می دهد. در این فصل، چالش ها، ویژگی ها و هدایت کنندگان اندازه گیری عملکرد (PM) در SME ها در صنعت فناوری اطلاعات مشخص می شود و می بینیم که چارچوب PM پویا و انعطاف پذیر برای SME ها مناسب تر از مدل PM ماشینی می باشد.

    بخش سوم بر کارآفرینان و کارآفرینی در توسعه و رشد شرکت های فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک در بخش های مختلف تمرکز دارد. چالش ها و مسائل حیاتی در روند کارآفرینی با تعدادی از مطالعات جامع و نمونه کارها مورد بررسی و بحث قرار می گیرد.

    فصل ۶ نقش وب سایت ها و تجارت الکترونیک را در توسعه و رشد پایه های آموزش عالی جهانی معرفی می کند. این فصل استدلال می کند که نتایج کلیدی، شواهد و تجربیات، از این تحقیق موردی تجربی، دلایل روشن و دقیق برای توسعه وب سایت ها و تجارت الکترونیک را از طریق راه اندازی های جهانی برجسته می کند. مفاهیم مهم این مطالعه برای کارآفرینان، سیاست گذاران، متخصصین، محققان و مربیان برای زمینه خاص توسعه های تجارت الکترونیک برای شروع کارهای جهانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  ده دلیل برای اینکه چرا کسب و کار شما نیاز به یک وبسایت دارد

فصل ۷ بینش مبتنی بر تئوری و عمیق تر به روند نوآوری تجارت الکترونیک در SME ها را ارائه می دهد. این فصل با پیشنهاد یک چارچوب توسعه چهارگانه، توسعه مبتنی بر انگیزه را به دست می دهد. سپس هر یک از چهار حالت از لحاظ آمادگی سازمان، قابلیت سازمانی، قابلیت تجارت الکترونیک، عوامل انگیزشی تجارت الکترونیک و موقعیت زنجیره ای کالا توصیف می شود. استفاده از چارچوب در طی مطالعات موردی ۱۴ شرکت کوچک مقیاس واقع در ایالت کارناتاکا هند نشان داده شده است.

    فصل هشتم تمرکز بر روند ایجاد ارزش مشتری الکترونیکی در اقتصاد خالص و همچنین عوامل موفقیت و مراحل توسعه فعالیت های الکترونیکی است. توسعه ثابت و سریع فن آوری های مرتبط با اینترنت در اقتصاد خالص همراه، ناگزیر تأثیر قابل توجهی در زمینه های گوناگون برای توسعه مفاهیم بازاریابی آنلاین مبتنی بر اینترنت و تحقق آن با ایجاد فرصت های کارآفرینی داشته است. اصطلاح “کارآفرینی الکترونیکی” به ترتیب شرح فعالیت شرکت های جدید را ایجاد می کند که درآمد و سود را مستقل از یک زنجیره ارزش فیزیکی تولید می کنند.

    فصل ۹ در مورد استفاده از استراتژی های تجاری برای شرکت های خالص اینترنتی بحث می کند. این فصل انتخابات استراتژیک و مسیرهای استفاده شده برای تولید ایده، در هنگام راه اندازی و فراتر از استقرار کسب و کار یا نام تجاری را جدا می کند. مطابق با بسیاری از ادبیات تحقیق، استدلال می کند که مفاهیم سنتی استراتژی ممکن است برای برخی از شرکت های dotcom ناشی از سطح بالایی از پیچیدگی، سرعت تغییر و رقابت پذیری محیط اینترنت باشد. این فصل مدل های استراتژی جایگزین که ممکن است در درک ما از ایجاد و توسعه کسب و کار اینترنتی مفید باشد را نشان می دهد.

    قسمت چهارم مسائل خاصی را در مشارکت های برون و درون سازمانی دربرگیرنده نوآوری های فناوری اطلاعات را شامل می گردد. شبکه های زنجیره تامین، تیم های مجازی و مشارکت های تجاری کارآفرینانه، محور بحث است. مسائل مربوط به فناوری مانند یکپارچگی سیستم و پلتفرم های الکترونیکی و همچنین مسائل مربوط به مردم مانند اعتماد، فرهنگ و ارتباطات در مشارکت ها مورد بررسی و تحقیق قرار می گیرند.

    فصل ۱۰ اهمیت جریان اطلاعات در زنجیره / شبکه های عرضه الکترونیکی و نیاز به استاندارد سازی آنها را برای تسهیل ادغام، قانونی بودن، امنیت و کارایی عملیات بررسی می کند. این فصل با پیشنهاد یک چارچوب سه مرحله ای به این حوزه کمک می کند: توسعه پلتفرم های تکنولوژی استاندارد اینترنت (سیستم عامل های الکترونیکی)؛ الزامات ادغام و طبقه بندی جریان اطلاعات.

هدف فصل ۱۱ افزایش بهره وری از تیم های مجازی در صنعت مراقبت های بهداشتی است. یک چارچوب مفهومی از اجزای خاص مورد نیاز برای اثربخشی تیم مجازی و یک ابزار نظرسنجی برای بررسی عملکرد تیم (بر اساس درک عضو تیم مجازی) با هر یک از این اجزا ارائه شده است. چارچوب مفهومی پیشنهاد شده از اثربخشی تیم مجازی عوامل موثر بر اثربخشی تیم های مجازی را به چهار فریم اصلی رهبری، اجزای تیم، فرهنگ سازمان و فناوری طبقه بندی می کند.

    فصل ۱۲ پویایی شبکه های کسب و کار آنلاین که در آن تعداد زیادی از کارآفرینان ثبت نام می کنند را مورد بررسی قرار می دهد. این یک رویکرد جدید، تجزیه و تحلیل شبکه ریزومیک (RNA) را برای تحلیلی از شبکه ها و تعاملات اجتماعی، فراتر از توصیف ساختارهای ارتباطی به منظور امکان تمایز نوع دینامیک دانش در حال ظهور معرفی می کند. برای نشان دادن این رویکرد، یک مثال از یک شبکه تجاری کارآفرینی استفاده می شود.

    فصل ۱۳، مفهوم رویکرد تدریجی بهبود مستمر در یک سازمان بزرگ بانکی استرالیا را توسعه و تأکید می کند. این مطالعه یک مدل را ایجاد می کند که یک چرخه CTIO کامل است که منعکس کننده مراحل (نتیجه) – کار (عمل) – تعامل (مشارکت و اتصال) – خروجی (نتیجه) است. این فصل روش مشارکت تداخلی جدید، و رویکرد کار تیمی مشورتی و تعاملی عالی ای را نشان می دهد. تصویب یک رویکرد تیمی برای بهبود مستمر، کمک به اجرای بهتر عملیات بانکی خرده فروشی و دستیابی به عملکرد بهتر است.

     فصل ۱۴ توسعه منطقه ای دانشگاه ها را با هدف افزایش اثرات خارجی آن بر محیط خود ارائه می دهد. هدف این است که نشان دهیم فعالیت های توسعه منطقه ای و تضمین کیفیت در دانشگاه ها مهمترین ابزار ارتقای توسعه فناوری اطلاعات در منطقه است. همکاری منطقه ای بین موسسه آموزش عالی و شرکت های فناوری اطلاعات با مثال هایی نشان داده شده است. نتیجه گیری ها و توصیه ها بر اساس یافته ها صورت می گیرد. فصل ۱۵، نقش اعتماد را از دیدگاه اسلام در روابط میان رهبر و پیروان و همچنین ارتباط رهبر و مشتریان برجسته می سازد. به اشتراک گذاری سریع اطلاعات حساس یک منبع اصلی مزیت رقابتی در عصر امروزی است و بدون روابط قابل اعتماد مدیریت عالی با مشتریان خارجی و نیز مشتریان داخلی (کارکنان) یک کسب و کار امکان پذیر نیست. از آنجا که ادبیات سنتی معتقد است که روابط بلند مدت منجر به ایجاد اعتماد می شود، اسلام معتقد است که توسعه اعتماد باعث ایجاد و حفظ روابط بلند مدت می شود.

بیشتر بخوانید:  مقدمه ای بر تجارت الکترونیک

قسمت پنجم استفاده از IT برای مدیریت دانش (KM) را مورد بحث قرار می دهد. برخی از ابزارهای KM و سیستم های KM مورد بررسی قرار می گیرند و مزایا و مسائل مربوط به پذیرش و پیاده سازی ابتدایی فن آوری های KM شناسایی و تحلیل می شود. این بخش همچنین فضای کافی برای یادگیری الکترونیکی و فناوری های یادگیری الکترونیکی در توسعه کارآفرینی و کارآفرینان را فراهم می کند.

    فصل ۱۶ به کاربرد فناوری اطلاعات برای مدیریت دانش (KM) مورد نیاز برای نوآوری در صنعت می پردازد. یک سیستم مدیریت دانش مبتنی بر فناوری اطلاعات برای حمایت از روند نوآوری در محیط توسعه یافته (EE)، به معنای پشتیبانی از تسلط بر روند نوآوری ارائه شده است. هدف اصلی سیستم جدید AIM این است که ابزار تحریک ایجاد ایده های ابتکاری به طور کلی و به طور خاص در بهبود محصولات و فرایندهای بالقوه و در حل مسائل باشد.

    فصل هفدهم در مورد چگونگی ماهیت مستقل کارآفرینان، همراه با ویژگی های امکان پذیر فناوری اطلاعات دیجیتال، می تواند منجر به وضعیتی شود که در آن آموزش کاغذ محور در کلاس های حضوری در بهترین حالت ناراحت کننده و در نهایت بی معنی است. هدف این فصل تعریف و تدوین آخرین تفکر در آموزش کاربردی و ارتباط آن با ذهنیت نسل جدید کارآفرینان است.

    فصل ۱۸ به منظور تحریک بحث در میان کارشناسان در مورد استفاده از فناوری اطلاعات در روند یادگیری کارآفرینی است. فعالیت آموزشی، شیوه های آموزشی در رشته های گسترده تر آموزشی و تأثیرات ویژه ای برای برنامه های آموزش کارآفرینی در نظر گرفته شده است. کاربرد فناوری اطلاعات از طریق بسته های یادگیری الکترونیکی در زمینه کارآفرینی نشان داده است که پتانسیل کارآفرینی در جامعه گسترده تر شده است.

    قسمت پنجم مسائل اساسی و فرآیند پیچیده نوآوری های فناوری را بررسی می کند که فراتر از نوآوری های فناوری اطلاعات است. چگونگی آماده سازی و مقابله با پویایی نوآوری های تکنولوژیک به عنوان یک کل، موضوع اصلی بخش است. توسعه محصول جدید و فرایندهای نوآوری که منجر به انقباض فنی و روند تغییر اساسی می شود، در عمق مورد بررسی قرار می گیرند. مدل های کاری، ابزارها و مطالعات موردی برای نشان دادن مفاهیم نظری ارائه شده و / یا پیاده سازی آنها در حوزه های دنیای واقعی ارائه شده است.

فصل ۱۹ ادعا می کند که مدل های فرآیند یک پلتفرم عالی برای جریان مستمر نوآوری هستند. چنین مدل هایی فرصت هایی را برای محصولات و خدمات جدید و روش های جدید توزیع محصولات و خدمات روشن می کنند. این مدل های پویا امکان هماهنگ کردن تلاش های شرکای مختلف کسب و کار را فراهم می کند تا به مشتریان، با کیفیت، سرعت و پاسخگویی بهتر به نیازهای آنها پاسخ دهند. شواهد افزایشی وجود دارد که کسب و کارها با استفاده از این مدل ها برای کشف فرصت ها مزیت پایداری نسبت به رقبای خود به دست آورده اند.

    فصل ۲۰ یک رویکرد جدید برای اندازه گیری عملکرد در توسعه محصول و روند نوآوری معرفی می کند. رویکرد جدید به منظور تلفیق داده های پروژه واقعی با اطلاعات مربوط به محصول با استفاده از فناوری های وب معنایی، هدف قرار می گیرد. فصل نشان می دهد که شکاف در حال ظهوری بین افزایش بهره وری و پیچیدگی فرایندهای توسعه محصول وجود دارد.

    فصل ۲۱ روشی را ارائه می دهد که براساس کارهای نویسندگان در خطوط روانشناختی با اندازه گیری ضمنی دانش در حوزه فناوری اطلاعات است که تلاش می کند تا پاسخ هایی را به سناریو های واقعی که نوآوران و کارآفرینان شناخته شده تجربه می کنند، دریافت کند. این سناریوها و پاسخ ها برای ارزیابی درجه ای که پاسخ دهنده می تواند به عنوان یک نوآور در نظر گرفته شود، مورد استفاده قرار می گیرد و پیشنهاد می دهد که چه بخش هایی از توسعه شخصی یا حرفه ای ممکن است مورد نیاز باشد.

    فصل ۲۲ مجموعه ای از هفت بعد را توسعه می دهد که ممکن است به هر کشوری مستقل به عنوان یک راهنما جهت بررسی و مقایسه سیستم ها و فرصت ها و چالش ها در مرزها اعمال شود. تحت این فرض است که نوآوری به خودی خود مستلزم یک مجموعه منحصر به فرد از مهارتها یا تنظیمات فرصت طلبانه است. فصل سپس به بررسی کاربرد هر بعدی در شرایط خاص مرتبط با نوآوری در فن آوری می پردازد.

    فصل ۲۳، فصل آخر کتاب، از موارد مورد استفاده از جوش های سرب برای نشان دادن عواقب وخیم اجباری اجتناب ناپذیر فن آوری ها استفاده می کند که از ابتدای تولید قطعات الکترونیک صنعتی استفاده شده است. جوش های سرب یکی از نمونه های بسیار از فن آوری هایی هستند که برای بحث برانگیز شدن نامزد می باشند. افزایش آگاهی از عوارض جانبی، جهانی شدن و تشدید استفاده از فن آوری های منفرد نشان می دهد که این کار مدیریتی حرکتی را در صنعت الکترونیک و دیگر صنایع ایجاد کرده است.

بیوگرافی نویسندگان/ویرایشگرها

نویسنده کتاب کارآفرینی و نوآوری های فناوری اطلاعات دکتر فنگ ژائو در حال حاضر مدرس دانشکده مدیریت، دانشکده بازرگانی، دانشگاه RMIT ملبورن استرالیا است. او همچنین استاد ارشد دکترا (DBA) و MBA است. او بیش از ۳۰ کار تحقیقاتی بین المللید را به طور عمده در زمینه نوآوری و کارآفرینی منتشر کرده است. مدیریت تجارت الکترونیک؛ اندازه گیری عملکرد؛ و مدیریت آموزش عالی. او پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه غرب سیدنی با مدرک دکترا، کارشناس پژوهشی پسا-دکتری در RMIT بود (رفرنس).


سیامک قربانی پور

سیامک قربانی پور هستم؛ مدیر عامل شرکت "آبتین ارتباط ایرانیان"؛ دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات. موضوع فعالیت شرکت ما به شماره ثبت 1050، برنامه نویسی، طراحی وبسایت و شبکه های کامپیوتری هست. از سال 94 تا 96 به مدت دو سال مشاور مرکز رشد و کسب و کار پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری بودم اما الان کسب و کار خودم رو در زمینه برنامه نویسی و طراحی وبسایت دارم. همچنین در زمینه مسائل کسب و کاری به علاقه مندان مشاوره هایی رو ارائه می دهم و مطالبی رو در این زمینه خصوصا در مورد کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این وبسایت منتشر می کنم.

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.