شما در اینجا هستید: خانه » علوم کامپیوتر » تجارت الکترونیک » مزایای تجارت الکترونیک

مزایای تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک

مقدمه:

در مقاله مزایای تجارت الکترونیک به معرفی و تشریح این مزایا خواهیم پرداخت و نقش آنها را در بهبود فضای کسب و کار بیان خواهیم نمود.

مزایای تجارت الکترونیکی را می توان به طور کلی در سه دسته عمده طبقه بندی کرد:

  • مزایایی برای سازمان ها
  • مزایایی برای مصرف کنندگان
  • مزایایی برای جامعه

مزایای تجارت الکترونیک

مزایایی برای سازمان ها

  • با استفاده از تجارت الکترونیک، سازمان ها می توانند با حداقل سرمایه گذاری ، بازار خود را به بازارهای ملی و بین المللی گسترش دهند. یک سازمان می تواند به راحتی مشتریان بیشتر، بهترین تأمین کنندگان و شرکای تجاری مناسب را در سراسر جهان پیدا کند.
  • تجارت الکترونیک به سازمانها کمک می کند تا هزینه های ایجاد فرآیند ، توزیع ، بازیابی و مدیریت اطلاعات مبتنی بر کاغذ را با دیجیتالی کردن اطلاعات کاهش دهند.
  • تجارت الکترونیک تصویر برند شرکت را بهبود می بخشد.
  • تجارت الکترونیک به سازمان برای ارائه خدمات بهتر به مشتری کمک می کند.
  • تجارت الکترونیک به ساده کردن فرایندهای تجاری کمک می کند و باعث سریعتر و کارآمدتر شدن آنها می شود.
  • تجارت الکترونیک کاغذ بازی را کاهش می دهد.
  • تجارت الکترونیک باعث افزایش بهره وری سازمانها می شود. تجارت الکترونیک از مدیریت تأمین نوع “کشش” پشتیبانی می کند. در مدیریت تأمین نوع “pull” ، فرایند تجارت وقتی شروع می شود که یک درخواست از مشتری گرفته شود و از شیوه “تولید فقط در زمان سفارش” استفاده می کند.

مزایایی برای مشتریان

  • تجارت الکترونیک پشتیبانی بیست و چهار ساعته در هفت روز هفته را ارائه می دهد. مشتریان می توانند در مورد یک محصول یا خدمات بررسی کنند و در هر زمان و هر مکان و از هر موقعیتی، سفارش ارسال کنند.
  • برنامه تجارت الکترونیک گزینه های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد و سریعتر محصولات را تحویل می دهد.
  • برنامه تجارت الکترونیک گزینه های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد تا گزینه های ارزان تر و بهتر را با یکدیگر مقایسه و انتخاب کنند.
  • مشتری می تواند نظرات نقد و بررسی خود را در مورد یک محصول در صفحه آن قرار دهد و می تواند خرید های دیگران را ببیند یا اینکه نظرات بررسی سایر مشتریان را قبل از خرید نهایی مشاهده کند.
  • تجارت الکترونیک گزینه های حراج های مجازی را ارائه می دهد.
  • با تجارت الکترونیک این اطلاعات به راحتی در دسترس هستند. مشتری می تواند به جای انتظار برای روزها یا هفته ها ، اطلاعات دقیق مربوط را در عرض چند ثانیه مشاهده کند.
  • تجارت الکترونیک باعث افزایش رقابت بین سازمان ها می شود و در نتیجه سازمان ها تخفیف های قابل توجهی را به مشتریان ارائه می دهند.

مزایایی برای جامعه

  • مشتریان نیازی به سفر برای خرید یک محصول ندارند ، بنابراین ترافیک کمتری در جاده ها وجود دارد و آلودگی هوا کم است.
  • تجارت الکترونیک به کاهش هزینه محصولات کمک می کند، بنابراین افراد کمتر مرفه نیز می توانند از پس تأمین هزینه این محصولات برآیند.
  • تجارت الکترونیک مناطق روستایی را قادر ساخته تا به خدمات و محصولات دسترسی پیدا کنند که در غیر این صورت در دسترس آنها نخواهد بود.
  • تجارت الکترونیک به دولت کمک می کند تا خدمات عمومی مانند مراقبت های بهداشتی، آموزش و خدمات اجتماعی را با هزینه کمتر و به شیوه ای بهتر ارائه کند (رفرنس).

در مقاله مزایای تجارت الکترونیک به ذکر این مزایا و تشریح آنها پرداختیم. در مقاله بعدی به معایب تجارت الکترونیک خواهیم پرداخت.

اشتراک گذاری
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.