مقدمه:

تجارت الکترونیک که گاهی اوقات به عنوان تجارت اینترنتی شناخته می شود اصطلاحی است که عموما برای توصیف فعالیت انجام کسب و کار در اینترنت استفاده می شود. هر چند تنها به این موضوع منحصر نمی شود و می تواند تمامی موارد استفاده از تجهیزات الکترونیکی در تجارت را در بر گیرد. تجارت الکترونیک شامل فعالیت های کسب و کاری کسب و کار با کسب و کار (B2B)، کسب و کار با مصرف کننده (B2C) و حتی معاملات مصرف کننده با مصرف کننده (C2C) است که شامل خرید و فروش کالاها و خدمات، انتقال وجوه و حتی تبادل ایده است. تجارت الکترونیک شامل توابعی مانند بازاریابی، ساخت، مالی، فروش، و مذاکرات است. این عبارت همچنین می تواند به دانلود نرم افزار، دسترسی به بازی یا دانلود محتواهایی مانند مقالات مجلات و کتاب ها اشاره کند.

معاملات کسب و کار با کسب و کار معمولا از طریق تبادل اطلاعات الکترونیکی (EDI) انجام می شود. این پروتکل در حال حاضر توسط اکثر شرکت های Fortune 1000 استفاده می شود. EDI سازمانهای بزرگ را قادر می سازد اطلاعات را در شبکه های خصوصی انتقال دهند؛ این موضوع همچنین نقشی در وب سایت های شرکتی (اینترانت) پیدا می کند.

تجارت الکترونیک کسب و کار با مصرف کننده می تواند به راحتی دسترسی به طیف وسیعی از کالاها و خدمات را به مشتریان ارائه دهد، در عین حالی که به کسب و کارها برای رسیدن به بازارهای بزرگ یا منحصر به فرد کمک می نماید. مؤلفه های تجارت الکترونیک کسب و کار با مصرف کنندگان شامل اقدامات امنیتی، “سبد های خرید”، گزینه های پرداخت و بازاریابی است.

لینک به ویدیوی آموزشی

لینک به اصل مقاله

بیشتر بخوانید:  جغرافیای استارت-آپ ها در سوئد. نقش سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی و تراکم

سیامک قربانی پور

سیامک قربانی پور هستم؛ مدیر عامل شرکت "آبتین ارتباط ایرانیان"؛ دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات. موضوع فعالیت شرکت ما به شماره ثبت 1050، برنامه نویسی، طراحی وبسایت و شبکه های کامپیوتری هست. از سال 94 تا 96 به مدت دو سال مشاور مرکز رشد و کسب و کار پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری بودم اما الان کسب و کار خودم رو در زمینه برنامه نویسی و طراحی وبسایت دارم. همچنین در زمینه مسائل کسب و کاری به علاقه مندان مشاوره هایی رو ارائه می دهم و مطالبی رو در این زمینه خصوصا در مورد کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این وبسایت منتشر می کنم.

5 دیدگاه

گلناز · 2019/10/10 در 08:02

هزینه طراحی یک فروشگاه اینترنتی ساده چقدره؟

    سیامک قربانی پور · 2019/10/10 در 13:34

    سلام، هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی شامل چند بخش میشه که هر کدوم شرایط خودش رو داره، به عنوان مثال حتی یک فروشگاه اینترنتی ساده هم هزینه های مربوط به هاست و دامین رو خواهد داشت. اما اگر منظورتون از طراحی فقط طراحی قالب هست این مربوط به طراح میشه که هزینه رو بر اساس میزان زمانی که اختصاص میده و کاری که انجام میده تعیین کنه، بسته به نوع قالب از یک میلیون تا حتی ده میلیون یل بیشتر، اگر cms هم قراره اختصاصی باشه که بازم هزینه طراحی این مورد هم اضافه میشه اما اگر قصد دارین از cms های رایگان موجود در بازار استفاده کنیین هزینه نصب و راه اندازی اضافه میشه، و اگر کلا قصد داشته باشین کار محتوا گذاری و تغییرات روزانه سایت فروشگاهی رو بدون cms و با کدنویسی انجام بدید که وقت و هزینه خیلی بیشتری خواهد داشت.

    سیامک قربانی پور · 2019/10/10 در 13:37

    اما در صورتی که از وردپرس استفاده کنید میتونید پس از ساخت سایت وردپرسی، با افزونه فروشگاهی ووکامرس یک فروشگاه ساده اینترنتی برای خودتون ایجاد کنید که هزینه کمتری نسبت به موارد دیگر دارد. در هر شکل ما برای کمک به شما همیشه در دسترس خواهیم بود، با سپاس

neda · 2019/04/10 در 19:00

سلام، خسته نباشید توضیحات کامل بود استفاده کردیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 2 =

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.