چکیده:

هدف مقاله:

هدف مقاله تأثیر دیجیتالی کردن بر مدل های کسب و کار بررسی این موضوع است که چگونه تکنولوژی های دیجیتال شرکت های با اندازه کوچک تا متوسط (SMEs) را به بازنگری و آزمایش دوباره مدل های کسب و کارشان (BMs) وادار ساختند. و دیگر اینکه این تکنولوژی ها چگونه به نوآوری و عملکرد این شرکت های کمک نموده اند.

طرح/روش شناسی/رویکرد:

یک تحقیق تجربی بر روی ۳۳۸ شرکت کوچک تا متوسط اروپائی که به طور فعال از رسانه های اجتماعی و داده های بزرگ برای نوآوری در مدل های کسب و کارشان استفاده می نمودند انجام گرفته است. چهار مورد از مطالعات موردی عمیق شرکت های درگیر در نوآوری مدل کسب نیز انجام گرفته است.

یافته ها:

یافته ها نشان می دهد که استفاده از رسانه های اجتماعی و داده های بزرگ در نوآوری مدل های کسب و کار اساسا از انگیزه های داخلی استراتژیک و وابسته به نوآوری ناشی شده است. آشفتگی تکنولوژی خارجی نیز نقشی در این زمینه دارد. نوآوری مدل های کسب و کار نشأت گرفته از رسانه های اجتماعی و داده های بزرگ تأثیر مثبتی بر عملکرد کسب و کار دارد. تحلیل موارد مورد مطالعه نشان داد که مدل های کسب و کار بیشتر از داده های بزرگ نشأت گرفته اند تا اینکه بوسیله رسانه های اجتماعی شکل گرفته باشند.

محدودیت ها/پیامدهای تحقیق:

 تحقیق در رابطه با مدل های کسب و کاری شکل یافته از داده های بزرگ و رسانه های اجتماعی نیاز به بینش بازتری نسبت به چگونگی تحت تأثیر بودن اجزاء و نحوه تنظیم مدل های کسب و کاری توسط شرکت های کوچک تا متوسط دارد. خصوصا در رابطه با نیروی انسانی و عوامل سازمانی.

بیشتر بخوانید:  محرومیت مشارکتی: اثر فرهنگی ناخواسته نوآوری های دموکراتیک محلی

 نتایج کاربردی:

یافته های این تحقیق می تواند بوسیله مدیران و مجریان سطح بالا برای درک بهتر چگونگی مواجهه شرکت ها با نوآوری در مدل های کسب و کار، آنچه اجزاء مدل کسب و کار را متأثر می سازد و اینکه پیاده سازی چطور ممکن است کارائی نوآوری در مدل های کسب و کار را تحت تأثیر قرار دهد مورد استفاده قرار گیرد.

اصالت/ارزش:

این مقاله یکی از اولین تحقیقات مشارکتی برای تحلیل تأثیر دیجیتالی کردن، خصوصا تأثیر رسانه های اجتماعی و داده های بزرگ در تعداد زیادی از شرکت های با اندازه کوچک تا متوسط اروپائی است.

اطلاعات مقاله:

Journal: Digital Policy Regulation and Governance

ISSN: 2398-5038
Online from: 2017
Subject Area: Information & Knowledge Management

Title: The impact of digitalization on business models

Type: Research Paper

Publisher: Emerald Publishing Limited

Received: 15 July 2017

Revised: 05 November 2017

Accepted: 16 November 2017

سفارش ترجمه:

جهت سفارش ترجمه مقاله تأثیر دیجیتالی کردن بر مدل های کسب و کار به زبان فارسی می توانید به آدرس ghorbanipoors@gmail.com ایمیل بفرستید و یا با شماره تماس های ۰۹۱۳۹۸۰۲۳۴۸ و ۰۹۳۷۷۴۸۲۳۲۷ تماس برقرار نمائید. همچنین برقراری تماس از طریق تلگرام و واتس اپ هم با شماره ۰۹۱۳۹۸۰۲۳۴۸ ممکن است.

لینک به اصل مقاله


سیامک قربانی پور

سیامک قربانی پور هستم؛ مدیر عامل شرکت "آبتین ارتباط ایرانیان"؛ دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات. موضوع فعالیت شرکت ما به شماره ثبت 1050، برنامه نویسی، طراحی وبسایت و شبکه های کامپیوتری هست. از سال 94 تا 96 به مدت دو سال مشاور مرکز رشد و کسب و کار پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری بودم اما الان کسب و کار خودم رو در زمینه برنامه نویسی و طراحی وبسایت دارم. همچنین در زمینه مسائل کسب و کاری به علاقه مندان مشاوره هایی رو ارائه می دهم و مطالبی رو در این زمینه خصوصا در مورد کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این وبسایت منتشر می کنم.

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + پنج =

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.