شما در اینجا هستید: خانه » علوم کامپیوتر » تجارت الکترونیک » تأثیر دیجیتالی کردن بر مدل های کسب و کار

تأثیر دیجیتالی کردن بر مدل های کسب و کار

تجارت الکترونیک

چکیده:

هدف مقاله:

هدف مقاله تأثیر دیجیتالی کردن بر مدل های کسب و کار بررسی این موضوع است که چگونه تکنولوژی های دیجیتال شرکت های با اندازه کوچک تا متوسط (SMEs) را به بازنگری و آزمایش دوباره مدل های کسب و کارشان (BMs) وادار ساختند. و دیگر اینکه این تکنولوژی ها چگونه به نوآوری و عملکرد این شرکت های کمک نموده اند.

طرح/روش شناسی/رویکرد:

یک تحقیق تجربی بر روی ۳۳۸ شرکت کوچک تا متوسط اروپائی که به طور فعال از رسانه های اجتماعی و داده های بزرگ برای نوآوری در مدل های کسب و کارشان استفاده می نمودند انجام گرفته است. چهار مورد از مطالعات موردی عمیق شرکت های درگیر در نوآوری مدل کسب نیز انجام گرفته است.

یافته ها:

یافته ها نشان می دهد که استفاده از رسانه های اجتماعی و داده های بزرگ در نوآوری مدل های کسب و کار اساسا از انگیزه های داخلی استراتژیک و وابسته به نوآوری ناشی شده است. آشفتگی تکنولوژی خارجی نیز نقشی در این زمینه دارد.

نوآوری مدل های کسب و کار نشأت گرفته از رسانه های اجتماعی و داده های بزرگ تأثیر مثبتی بر عملکرد کسب و کار دارد. تحلیل موارد مورد مطالعه نشان داد که مدل های کسب و کار بیشتر از داده های بزرگ نشأت گرفته اند تا اینکه بوسیله رسانه های اجتماعی شکل گرفته باشند.

محدودیت ها/پیامدهای تحقیق:

 تحقیق در رابطه با مدل های کسب و کاری شکل یافته از داده های بزرگ و رسانه های اجتماعی نیاز به بینش بازتری نسبت به چگونگی تحت تأثیر بودن اجزاء و نحوه تنظیم مدل های کسب و کاری توسط شرکت های کوچک تا متوسط دارد. خصوصا در رابطه با نیروی انسانی و عوامل سازمانی.

 نتایج کاربردی:

یافته های این تحقیق می تواند بوسیله مدیران و مجریان سطح بالا برای درک بهتر چگونگی مواجهه شرکت ها با نوآوری در مدل های کسب و کار، آنچه اجزاء مدل کسب و کار را متأثر می سازد و اینکه پیاده سازی چطور ممکن است کارائی نوآوری در مدل های کسب و کار را تحت تأثیر قرار دهد مورد استفاده قرار گیرد.

اصالت/ارزش:

این مقاله یکی از اولین تحقیقات مشارکتی برای تحلیل تأثیر دیجیتالی کردن، خصوصا تأثیر رسانه های اجتماعی و داده های بزرگ در تعداد زیادی از شرکت های با اندازه کوچک تا متوسط اروپائی است.

اطلاعات مقاله:

Journal: Digital Policy Regulation and Governance

ISSN: 2398-5038
Online from: 2017
Subject Area: Information & Knowledge Management

Title: The impact of digitalization on business models

Type: Research Paper

Publisher: Emerald Publishing Limited

Received: 15 July 2017

Revised: 05 November 2017

Accepted: 16 November 2017

سفارش ترجمه:

جهت سفارش ترجمه مقاله تأثیر دیجیتالی کردن بر مدل های کسب و کار به زبان فارسی می توانید به آدرس ghorbanipoors@gmail.com ایمیل بفرستید و یا با شماره تماس های ۰۹۱۳۹۸۰۲۳۴۸ و ۰۹۳۷۷۴۸۲۳۲۷ تماس برقرار نمائید. همچنین برقراری تماس از طریق تلگرام و واتس اپ هم با شماره ۰۹۱۳۹۸۰۲۳۴۸ ممکن است.

لینک به اصل مقاله

اشتراک گذاری
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 9 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.