چکیده:
الگوریتم توصیه های تجارت الکترونیک مبتنی بر سناریو بر اساس علاقه مشتری در محیط اینترنت اشیاء. همراه با توسعه تجارت موبایلی، آگاهی های موقعیتی و اینترنت اشیاء، مرزهای تجارت الکترونیک به طور وسیعی گسترش یافته است و این موضوع ما را وارد محدوده داده های بزرگ اطلاعات کسب و کار کرده است. به هر حال مشتریان با این مشکل مواجه هستند که هر چند اکنون حجم اطلاعات زیادی در دسترسشان است اما یافتن اطلاعات درست و مفید در این حجم انبوه اطلاعات کاری سخت شده است. تجارت الکترونیک با این چالش مواجه است که چگونه خدمات ارائه اطلاعات شخصی سازی شده را برای مشتریان فراهم آورد و ایشان را به خرید متوالی تشویق نماید.
بناربراین لازم است که به مشکل توصیه تجارت الکترونیک در شرایط محیطی داده های بزرگ به طور جدی پرداخته شود و یک الگوریتم توصیه ای تجارت الکترونیک با پایه سناریو بر اساس علایق مشتری پیشنهاد گردد. در ابتدا با توجه به شاخصه های علایق مشتری همچون تحریک پذیری موقعیتی و تنوع در پیشنهادات شخصی سازی شده یک نمودار ابزاری چند بعدی علائق مشتری با استفاده از تئوری شناختی توزیع شده برای تمایز سناریوهای حساس علایق مشتری لازم است ایجاد گردد. سپس الگوریتم پیشنهادی جدا سازی مشترک برای تشخیص مشابهت قضاوت مشتری و پیشنهاد محصول در سناریوهای حساس مورد استفاده قرار گیرد. این مقاله به تحقیق در این موضوع پرداخته است.
2 دیدگاه
سپی · 2019/03/19 در 14:50
عالی
Mehrsa · 2019/03/18 در 23:01
سایت و پست های جذابی دارید . تشکر